torsdag 24. desember 2009

God jul og tips til ribbe saus

Da er dagen her jenter og gutter. I dag er det julaften. Her forberedes det til i kveld, vi får besøk av foreldre, svigerforeldre og oldemor.

Ingrid ønsker seg hest, kanin, katt, hund og dukkehus - heldigvis for det siste slik at hun får noe hun ønsker seg. Bildet er fra i fjor da hun fikk lekekjøkken som var stor stas.

I år skal vi i kirken for første gang på julaften. Jeg har til og med strøket bundadskjorta så her blir det høytidlig med bunad på både meg og ungene.

Til slutt har jeg et lite tips til ribbe saus. Vi har ribbe på lille julaften og vært år har jeg slitt med sausen, for meg er god saus noe av det viktigste nemlig. I år tok jeg rett og slett en sånn ferdig pose med brun saus så tok jeg og helte pulveret i kjelen og tok langpannen der ribba hadde stekt og koket ut denne slik at jeg fikk mye kraft. Denne ble silet opp i kjelen og rørt sammen med pulveret. Tilsatte litt soya saus (ja du leste riktig dette er veldig godt i saus) og worchester saus og jeg hadde noe av den beste sausen jeg har smakt og det sier mye for jeg har smakt mye god saus. Har du ikke nok kraft fra ribba tar du vann med litt buljong i.

3 kommentarer:

Mammarie sa...

Skulle gjerne visst hvor lekekjøkkenet er kjøpt? Orker ikke tanken på sånt plastgreie...grøss.

Orkidê er notert. Takk :)

Ha en fortsatt god jul :D

Linda sa...

Heisann.

Er bare en liten tur innom for å ønske deg og din familie en fortsatt riktig god jul:)

Nyt fridagene:)

Klem Linda

Anonym sa...

Hvert år...
Men ellers er hellstrømtipsene du gjengir alltid en slager ja. Den mannen vet hva han driver med. Minus det tullet med posessus da selvsagt. Det kan du enkelt unngå, men ellers blir det nok bra.